პროექტი
1. პროექტი : "წიგნი და კომპიუტერი"2. პროექტის თემა: წიგნისა და კომპიუტერის სინთეზი სასწავლო პროცესში 3. პროექტის აქტუალობა :თემა აქტუალურია გამომდინარე იქედან, რომ ოცდამეერთე საუკუნე ითხოვს კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენებას ,რათა სასწავლო პროცესი ეფექტურად და საინტერესოდ წარიმართოს...უფრო მეტი დაინტერესება იყოს სწავლისადმი მოსწავლეებისა4.პროექტის მიზანი : პროექტის მიზანია ხელი შეეწყოს ტექნოლოგიების გამოყენებას სასწავლო პროცესში და ამავე დროს ეს პროექტი ხელს შეუწყობს წიგნიერების დონის ამაღლებას მოსწავლეებში .5.მონაწილეთა ასაკი : 9-10 წელი6.ხანგრძლივობა : -2 თვე7.მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტი :პროექტის ფარგლებში შიქმნება ხელნაწერი/ხელნაკეთი წიგნი და ამავე დროს ელექტრონული წიგნები.8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები : კომპიუტერი, პროექტორი, ფურცლები, ფერადი ფანქრები,ძაფი, მახათი.9. პროექტის მსვლელობა : გადანაწილდება მოვალეობები შესაძლებლობის მიხედვით:ავტორები,მხატვრები, გადამწერები .მბეჭდავები, ანიმატორები.დამზადდება წიგნი , ასევე ელექტრონული წიგნები, გაიმართება პრეზენტაცია.10.საგანთა/საგნობრივ ჯგუფებთნ/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი : ქართული, ხელოვნება,ისტი.
ქართ. III. 2. მოსწავლეს შეუძლია
ლიტერატურული ტექსტების მოსმენა, გაგება და მათი შინაარსის გადმოცემა.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
სათაურის მიხედვით გამოთქვამს
ვარაუდს ტექსტის შესაძლო შინაარსის შესახებ;
·
ასახელებს მოსმენილ ტექსტში
ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს;
·
აღწერს და ახასიათებს საგნებსა
და პერსონაჟებს თვალსაჩინო ნიშნების მიხედვით;
·
ყვება მოსმენილი ტექსტის
შინაარსს;
·
მარტივი გეგმის მიხედვით ყვება
წაკითხული ტექსტის შინაარსს;
·
მონაწილეობს ინსცენირებაში,
არჩევს როლის შესაბამის ინტონაციასა და სხვა გამომსახველობით ხერხებს;
·
ავლებს პარალელს მოსმენილ
ტექსტში ასახულ ამბავსა და პირად გამოცდილებას შორის;
·
მარტივი გამოთქმებით („მომწონს
/ არ მომწონს“, „საინტერესოა / უინტერესოა“, „ვეთანხმები / არ ვეთანხმები“,
„ერთგულია / მოღალატეა“, „მამაცია / მხდალია“ და ა. შ.) აფასებს ნაწარმოებს,
პერსონაჟებს, მათს საქციელს და ცდილობს საკუთარი მოსაზრების ახსნას („არ
ვეთანხმები იმიტომ, რომ...“, „საინტერესოა იმით, რომ...“ და ა. შ.);
Ⴕართ. III. 5. მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა სახის საინფორმაციო ხასიათის ილუსტრირებულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება და გაგება
(მაგ., საინფორმაციო ტექსტისა საბავშვო ენციკლოპედიაში, მარტივი
ენით დაწერილი მრავალსაფეხურიანი ინსტრუქციების, განცხადებისა და სხვ.).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ამოიცნობს თემას;
·
ასახელებს ტექსტის კომპოზიციურ მახასიათებლებს
·
(სათაურს, ილუსტრაციას, წარწერას,
პირობით ნიშანს, რუბრიკას, აბზაცების რაოდენობას, სქემასა და სხვ.);
·
ამოიცნობს, რომელ რუბრიკაში, ტექსტის რომელ ნაწილში უნდა ეძებოს ესა თუ ის
ინფორმაცია (მაგ., რას ჭამს ზღარბი? . . . - რუბრიკაში „საკვები“);
·
ამოიცნობს ილუსტრაციების ქვემოთ მოცემული წარწერების შინაარსს;
·
ეძებს და პოულობს, რომელ რუბრიკას / ქვესათაურს უკავშირდება ილუსტრაცია,
მისი წარწერა;
·
ტექსტში ეძებს და პოულობს კონკრეტულ ინფორმაციას (როდის, სად, რამდენი,
როგორი, რამდენ ხანს და სხვ.);
·
ამოიცნობს ტექსტში მოცემულ სხვადასხვა ინფორმაციას შორის არსებულ მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს;
·
ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას აკავშირებს პირად გამოცდილებასთან და გამოაქვს
დასკვნები.
ქარ. III. 9. მოსწავლეს შეუძლია ვიზუალურად აღიქვას და/ან
თავად შექმნას სხვადასხვა ტიპის ტექსტი, ვიდეო და აუდიომასალა.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ვიზუალურად (წაკითხვის ან მოსმენის გარეშე) ამოიცნობს ამა თუ იმ
ტექსტის (რეკლამის, აბრის, რეცეპტის,
მარტივი ინსტრუქციის, მოსაწვევი ბარათის) დანიშნულებას;
·
თანმხლები ტექსტის გარეშე ამოიკითხავს ვიდეომასალის სახეობას (რეკლამა,
კინოანონსი, რეპორტაჟი);
·
მასწავლებლის დახმარებით შეადგენს საპრეზენტაციო პროგრამას (სლაიდშოუს)
ნაცნობი სიუჟეტის გადმოსაცემად;
·
გრაფიკული რედაქტორის (painter) გამოყენებით, სურათებისა და სიტყვების კოლაჟით გადმოსცემს
მთლიანი ტექსტის ან მისი საკვანძო ეპიზოდის შინაარსს;
·
ნაცნობი ტექსტისთვის შეარჩევს თანმხლებ მუსიკას, ხმოვან ეფექტებს;
·
საყვარელი ნაწარმოების / ზღაპრისთვის ქმნის წიგნის მაკეტს.
ქართ. III. 11. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მარტივი
მიზნობრივი ტექსტების დაწერა და შესაბამისად გაფორმება.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
წერს მარტივ ინსტრუქციებს (მაგ., როგორ უნდა მოვიქცეთ ქუჩის
გადასასვლელებზე, როგორ მოვუაროთ შინაურ ცხოველებს, როგორ გავუფრთხილდეთ სასკოლო
ნივთებს და ა. შ.);
·
კონკრეტული მიზნისა და ადრესატის მიხედვით თხზავს და აფორმებს მოსაწვევი
ბარათის ტექსტს;
·
თხზავს და შესაბამისად აფორმებს მარტივ დიალოგებს.
ქართ. III. 12. მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ტექსტის
დამოუკიდებლად შექმნა და აზრის გასაგებად ჩამოყალიბება.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ქმნის სხვადასხვა ჟანრის მცირე ზომის ტექსტებს (ზღაპარს, მოთხრობას);
·
სხვადასხვა საგანში შეძენილი ცოდნის საფუძველზე ქმნის მცირე ზომის თხზულებას
(მაგ., „შემოდგომა“, „შინაური ცხოველები“ და სხვ.);
·
აღწერს კონკრეტულ ფაქტს / მოვლენას საკუთარი ცხოვრებიდან;
·
თანამიმდევრულად გადმოსცემს შინაარსს წერილობით;
·
წერს კარნახით;
·
ტექსტის შედგენის დროს იყენებს ახლად შესწავლილ სიტყვებსა და ფრაზებს;
·
ტექსტის ან ეპიზოდის შინაარსის გადმოცემისას იყენებს ავტორისეულ ლექსიკას, ზოგიერთ
მხატვრულ ხერხს (ეპითეტებს, მარტივ შედარებებს).
ქართ. III. 13. მოსწავლეს
შეუძლია ძირითადი გრამატიკული ელემენტების მართებულად გამოყენება ტექსტის
შექმნისას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
იყენებს ზმნას სათანადო პირისა
და რიცხვის ფორმით;
·
სწორად იყენებს კავშირებს (და,
თუ, მაგრამ, ან) რთული და შერწყმული წინადადებების ნაწილების დასაკავშირებლად;
·
სათანადოდ იყენებს პირის,
ჩვენებით („ეს / ის კაცი მოვიდა - ეს / ის მოვიდა“...) და კითხვით (რომელი?
როგორი?) ნაცვალსახელებს;
·
სათანადო კონტექსტში სწორად
ხმარობს სიტყვებს: ყველა, ზოგი (ზოგიერთი), არც ერთი;
·
სწორად უხამებს ზმნას სახელს
პირსა და რიცხვში, სწორად ათანხმებს რიცხვით და / ან ზედსართავ სახელსა და
არსებით სახელს ბრუნვასა და რიცხვში;
·
მსგავსი მნიშვნელობის ლექსიკური
ერთეულებიდან შეარჩევს მოცემული კონტექსტისთვის შესაფერის / მართებულ სიტყვას;
·
იყენებს დიალოგის
გაფორმებისთვის საჭირო ენობრივ-გრამატიკულ საშუალებებს (ზმნის II პირის ფორმებს,
პუნქტუაციის ნიშნებს);
·
სწორად დამარცვლავს სიტყვებს და
გადააქვს სტრიქონიდან სტრიქონზე;
·
სათანადოდ იყენებს სასვენ
ნიშნებს (წერტილს, მძიმეს, ორწერტილს, მრავალწერტილს, ბრჭყალებს, კითხვისა და
ძახილის ნიშნებს).
ქართ. III. 14. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის ჩასწორების მარტივი ხერხების
გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
გადაიკითხავს და ჩაასწორებს საკუთარ ნაწერს, შესაბამისი პირობითი ნიშნებით
ჩაამატებს, ამოშლის ან გადასვამს ტექსტში სასურველ სიტყვას ან წინადადებას;
·
კარნახით ნაწერ ტექსტს უდარებს დედანს ჩასწორების მიზნით;
·
ამოწმებს და ჩაასწორებს ნაწერში მისთვის ნაცნობ სასვენ ნიშნებს.
ს.გ.III.4. მოსწავლეს
შეუძლია ნამუშევრების შექმნა
შთაბეჭდილებებისა
და წარმოსახვის მეშვეობით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ქმნის სიუჟეტებს თავისუფალ თემაზე საკუთარი ფანტაზიით;
·
ნამუშევარში გადმოსცემს
სპექტაკლზე, კონცერტზე, ცირკში, ზოოპარკში, მუზეუმში, ექსკურსიაზე ყოფნის დროს
მიღებულ შთაბეჭდილებებს;
·
გამოსახავს ცნობილი
მხატვრების ნამუშევრების გაცნობის შედეგად გაჩენილ იდეებს (თემა, სიუჟეტი, პერსონაჟი, მხატვრული
ხერხი);
·
ხატავს ლიტერატურული
ნაწარმოების, ფილმის, მულტფილმის გმირებსა და ასევე, საკუთარი წარმოსახვით
შექმნილ პერსონაჟებს.
ს.გ.III.6. მოსწავლეს
შეუძლია მუშაობა ინდივიდუალურად და სხვებთან
ერთად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მონაწილეობს გუნდურ სამუშაოში, ასრულებს სხვადასხვა ფუნქციას
(ლიდერი, ჯგუფის წევრი);
·
დასმულ ამოცანას გადაჭრის დამოუკიდებლად ან მეწყვილესთან ერთად;
ითხოვს
დახმარებას და იჩენს სხვების დახმარების ინიციატივას.
ს.გ.III.10. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა
სახის ღონისძიებაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
·
მონაწილეობს საკლასო
სპექტაკლში;
·
მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო ზეიმში;
·
მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო გამოფენაში;
·
დადის მუზეუმებში და
გამოფენებზე;
·
დადის ექსკურსიებზე და
ეცნობა კულტურულ
მემკვიდრეობას.
|
Comments
Post a Comment